En blog om at få succes med kommunikation 

En blog skal inspirere. Til nye måder. Til nye tanker. Til bedre løsninger. I Billig-PR's blog vil vi flyve vidt omkring. Det handler om pr, sociale medier, traditionel markedsføring, reklame og content marketing. Men først og fremmest om din forretning og din mulighed for at skabe succes ved hjælp af kommunikation.
God læsning!
PS! Hent også inspiration i Billig-PR's ugentlige PR-hints.


Hvor tit skal en blog opdateres? Vi spurgte både Bard og ChatGPT

11. januar 2024
Godt indhold. Det er stadig langt din bedste chance for at blive set og hørt på nettet og de sociale medier – især hvis du ikke repræsenterer et kæmpestort brand. Men hvad er godt og SEO-stærkt indhold i 2024?
Læs hele blogindlægget om godt indhold.


Godt indhold kan give dig succes  – men hvad er godt indhold i 2024?

3. januar 2024
Godt indhold. Det er stadig langt din bedste chance for at blive set og hørt på nettet og de sociale medier – især hvis du ikke repræsenterer et kæmpestort brand. Men hvad er godt og SEO-stærkt indhold i 2024?
Læs hele blogindlægget om godt indhold.


En blog får antallet af besøgende på din hjemmeside til at eksplodere

31. december 2023
Giver det overhovedet mening at have en blog? Ja! For ifølge en ny undersøgelse får hjemmesider med en blog hele 75 procent mere organisk søgetrafik end hjemmesider uden en blog.
Læs hele blogindlægget om fordelene ved en blog her.


Disse farver får kunderne til at sige ja

19. december 2023
Hvilken farve skal du vælge til call to action-knappen – i din webshop, på din landingsside eller din tilmeldingsformular? Rød, gul, blå, hvid, sort, orange? Det rigtige svar på det spørgsmål lan være tusinder af kroner værd.
Læs hele blogindlægget om knapfarver her.


Hvis din artikel skal i toppen af Google, skal du skrive langt

10. november 2023
Hvis nogen vil overbevise dig om, at på nettet skal du kun skrive korte tekster, så skal du ikke tro dem. Undersøgelser viser, at du kun kommer i toppen af Google, hvis du skriver lange blogindlæg og indsigtsartikler. Lange tekster er god SEO.
Læs hele blogindlægget om tekstlængder på nettet her.


Det er en farlig strategi at lade ChatGPT skrive content til websider

25. oktober 2023
Uden content har du ikke en chance for at komme i toppen af Google og andre søgemaskiner. Men fald ikke for fristelsen til at lade ChatGPT skrive dine tekster. Det bryder Google sig ikke om.
Læs hele blogindlægget om ChatGPT her.


Kundecases giver troværdighed – hvis nogen gider læse dem

7. oktober 2023
Hvilket salgsargument er stærkest over for en mulig ny kunde? Ofte dette: Fortæl, hvilke kunder du har løst opgaver og problemer for, og hvorfor de er glade for dig. Det kan du gøre med en testimonial. Men der er en slem fælde her!
Læs hele blogindlægget om kundecases her.


Firefly er (den etiske) smutvej til præcis det foto du skal bruge

7. oktober 2023
Har du hørt om Firefly? Hvis du arbejder med reklame, er grafiker eller har ansvar for en firma-hjemmeside, kender du udfordringen: Hvordan finder du så lige det billede, der passer til din webtekst, dit Facebook-opslag eller dit banner?
Læs hele blogindlægget om Firefly her.


Hvorfor skal prisen på pr og reklame være hemmelig?

14. september 2023
Tør du gå ind i en smykkeforretning, hvor der ikke er nogen priser på varerne i vinduesudstillingen? Nej, vel? Tør du købe pr, tekst og reklamekoncepter hos et bureau, der ikke annoncerer med sine priser? Ja, naturligvis, eller …?
Læs hele blogindlægget om hemmelige priser her.


Hvorfor kan jeg ikke bare nøjes med en Facebook-side?

13. september 2023
Er det overhovedet nødvendigt for et firma at have en hjemmeside? Hvorfor ikke nøjes med en Facebook-side, som hurtig kan sættes op? Facebook bliver jo brugt rigtig meget af mine kunder, ved jeg.
Læs hele blogindlægget om Facebook versus hjemmeside her.


Er det vigtigt at udsende pressemeddelelser?

12. september 2023
Pressemeddelelsen er ikke syg og træt. Tværtimod. Nu kan den give troværdig medieomtale plus power til SoMe og Google. Men først og fremmest tilfører den stadig en masse troværdighed til dit brand og dine produkter.
Læs hele blogindlægget om pressemeddelelser her.